Nyttårsfyrverkeri fra Odderøya

Nyttårsaften nærmer seg, og i tradisjonen tro er kommunens offentlige nyttårsfyrverkeri tilbake etter en covidpause i fjor.

Foto: Envato Elements

Fellesfyrverkeriet blir sendt opp fra toppen av Odderøya fra midnatt og vil vare i ca. fem minutter. For å få den beste utsikten til fyrverkeriet, anbefaler vi å se det fra Tangen, Tresse eller Gravane.

Husk forbudssonene for fyrverkeri

Husk at politiet følger opp ulovlig bruk av fyrverkeri, og du kan bli bøtelagt med mellom 5 000 og 10 000 kroner. KBR og Kristiansand kommune minner om at vi har fått seks forbudssoner i kommunen, hvor det er forbudt å avfyre fyrverkeri.

I utgangspunktet er all bruk av fyrverkeri forbudt uten tillatelse fra politi og brannvesen. På nyttårsaften er det gitt en generell tillatelse til å bruke godkjent fyrverkeri mellom kl. 18.00 og 02.00.

Her finner du mer informasjon om forbudssonene, samt råd om varsomhet ved privat oppskyting.

Ta hensyn

Vi oppfordrer alle til å ta hensyn til hverandre på nyttårsaften. Hold avstand, og behandle fyrverkeriet med varsomhet og klokskap.

Vi ønsker alle en fin og trygg nyttårsfeiring.